Машина с трезубцем


ТРЕЗУБЦЕМ В ДЕСЯТКУ - Февраль 2010 года - архив За рулем

196

197

198

199

200

ТЮНИНГMASERATI GRAN TURISMO S, AUDI R8 5,2 FSI QUATTRO ДОРОГОБУЖСКИЕ МЕЧТАТЕЛИТакие машины в  Москве наперечет  – что уж говорить о  Смоленской области. Вот и  первый фанат: тонированная «Самара» под непрекращающиеся «бух-бух» магнитолы сразу  же села нам на  хвост  – на  местной дорогеТрезубцем в десяткуИмя журнала «За рулем» получил один из поворотов «Смоленского кольца» – первой в России спортивной трассы европейского типа. Оставить автограф на вираже собрался Петр Меньших в компании с аристократом из мира авто «Мазерати-Гран Туризмо S» и спортсменом «Ауди-R8 5,2 FSI кваттро». Фото Константина Якубова.196 За рулем 02/2010 ей это не стоило труда... Ночью, в темноте, мы проскочили нужный поворот и остановились перед тем, как развернуться. «Мазерати» не  смог совершить маневр без того, чтобы не  зацепить трезубцем горбатую обочину. «Итальянец» явно был недоволен: за-чем его, денди в  белых кожаных сиденьях, из  сияющей огнями московской «Барвихи вилидж» отправили в  такую глушь! Еще двадцать минут назад мчались по  отутюженному Минскому шоссе в  сторону Европы, при этом «Мазерати» ни  на  метр не  отста-вал от самого быстрого среди всех «Ауди». Чему удивляться? По технической оснащенности у него в родне знаменитые «Альфа-Ромео 8С» и братья «Феррари». Даже на  минимальной скорости он так трубил выхлопными трубами, будто ему не  терпелось попастьТеоретически перед поворотом «За рулем» можно ускориться до 240 км/ч – потом сбросить скорость почти до минимума и на выходе вновь начать разгон. Но асфальт при этом должен быть сухим. «Мазерати» же и «Ауди-R8» ехали по мокрому, да еще покрытому к зиме специальным консервантом. Заезды шли в неожиданно теплые для конца ноября дни, к закату дня кольцо стало подсыхать, но стартовать еще раз, чтобы улучшить результаты, сил уже не осталось.За рулем 02/2010 197 ТЮНИНГ | MASERATI GRAN TURISMO S, AUDI R8 5,2 FSI QUATTROна  гоночную трассу. Громогласный баритон ему ставила целая армия искусных акустиков. У  «Ауди-R8» свой голос, но  с  таким лучше не  петь. Да  он и  не  пытался, был занят другим: зажав водителя в  спортивном сиденье, развлекался короткими ускорениями, словно спринтер на разминке. Подъезжаем к  местной гостинице, «Самара» – за нами. Поставили машины на  стоянку; из  окна наблюдаем,как четверо ее пассажиров, прильнув к прутьям забора, не могут оторваться, рассматривая шедевры итальянского и  немецкого инженерного искусства. А с утра во множестве собрался местный люд с фото-мобильниками поглазеть на невиданные тачки.ПЕРВЫЕ РЕКОРДЫКазалось, в лучах всеобщего внимания машины еще ярче заблестели лаком.Вот только бы не вылететь им на еще не обустроенные обочины. Об этом неудобстве лучше не забывать, когда несешься по  закрытой спортивной трассе с огромной скоростью. Педаль тормоза у «Мазерати» на  одном уровне с  акселератором. Пока едешь по  шоссе, это раздражает, но  сейчас, на  кольце, воспринимается как удобство для спортсмена. Ход у  обеих педалей короткий  – это хоро-«Эр-восьмой» перед поворотом «За рулем» разгоняли 525 «лошадей» до 192 км/ч. Есть рекорд трассы!198 За рулем 02/2010 MASERATI GRAN TURISMO S. Самое быстрое купе марки, аристократ, довезет в Париж с багажом быстро и со всеми удобствами. Разгоняется до 100 км/ч за 4,9 с, максимальная скорость – 295 км/ч. Двигатель расположен спереди продольно, бензиновый, V8, 32 клапана, 4,7 л, 323 кВт/440 л.с., 490 Н·м при 4750 об/мин. Трансмиссия заднеприводная, А6. Ходовая часть: подвески – независимые, пружинные, на двойных поперечных рычагах; тормоза – дисковые, вентилируемые; шины – спереди 245/35R20, сзади 285/35R20. С новой автоматической коробкой передач машина совсем немного проиграла конкуренту в спортивности, зато бесподобна на ровных автомагистралях. Цена автомобиля – 7 290 000 рублей.шо. Задние шины мертвой хваткой цепляются за  трассу, передние на  входе в поворот чуть скользят. Таков эффект системы стабилизации MSP: она не дает лавине крутящего момента сорвать задние колеса в  пробуксовку. При повернутом руле «синьор» ехать не  хочет  – вроде  бы сомневается в  способностях водителя, но  стоит вектору тяги на ведущих совпасть с направлением передних колес, мгновенно откликается на газ. А сейчас нажимаем кнопку  S (режим «спорт») на  консоли. Купе напрягает мускулы: подвеска становится жестче, педаль газа теперь полностью послушна командам, и  ты должен сам контролировать занос. Система электронной стабилизации более благосклонна к водителю, чем в обычном режиме. Руль, пожалуй, «длинноват»: при больших углах поворота руки крутят и  крутят баранку. Еще больше свободы дает отключение стабилизации: машина лучше реагирует на руль, а  задняя ось при открытом дросселе норовит «гулять» даже на  прямой. Забыть об  этом поможет кнопка JCE  – она адаптирует машину под «зимнюю» езду. Стыки на  дороге уже не  слышны, купе стало «мягким», в  поворотах кренится, на  «газ в  пол» не  реагирует. Даже звук выхлопа теперь приглушенный. Для города это нормально, но мы же на гоночной трассе! «Ауди-R8» здесь сразу почувствовал себя как дома. На  кольцо он вывез все свои 525  «лошадей» против 440 у  «Мазерати». И  вот  – первый ре-AUDI R8 5,2 FSI QUATTRO. Рекордсмен «Смоленского кольца». На прямой перед поворотом «За рулем» выдал 192 км/ч. Широчайших возможностей суперкар с алюминиевым кузовом и высокофорсированным двигателем, построенным по гоночным канонам. Разгоняется до 100 км/ч за 3,9 с, максимальная скорость – 316 км/ч. Двигатель расположен продольно перед задней осью, бензиновый, V10, 40 клапанов, 5,2 л, 386 кВт/525 л.с., 530 Н·м при 6500 об/мин. Трансмиссия полноприводная, Р6. Ходовая часть: подвески – независимые, пружинные, на двойных поперечных рычагах; тормоза – дисковые, вентилируемые; шины – спереди 235/35R19, сзади 305/30R19. Цена автомобиля – 6 261 000 рублей. За рулем 02/2010 199 ТЮНИНГMASERATI GRAN TURISMO S, AUDI R8 5,2 FSI QUATTROводителю в  машинах-родственниках при смене передач. Ну  и  все остальное как положено: при жестких амортизаторах крайне важно, чтобы здоровая печень была вдобавок ударопрочной, чтобы тормоза осаживали, не уставая, а ты умел концентрироваться на  входе в  поворот. Под сброс газа суперкар стабильно ныряет мордой внутрь, без кренов меняя траекторию. Отключение ESP ухудшило результаты круга: при выходе на  прямые возникла пробуксовка. Теперь понятно, что предпочитает среднемоторный «спортсмен»: ускорения. Он легко наберет 316 км/ч, но так разогнаться нам не потребовалось.АРИСТОКРАТ И СПОРТСМЕНЗа три часа с  небольшим домчал домой «Мазерати». На  привлекательность этого произведения инженерного искусства не  влияют небольшие слабости. Да,  он не  спорткар в  строгом смысле слова. На  фоне «Ауди» корд трассы! На  прямой перед поворотом «За  рулем» «эр-восьмой» выдал 192 км/ч. На следующем коротком прямике показал 172 км/ч. У «Мазерати» эти показатели соответственно 172 и 145 км/ч. Ощущения за  рулем R8, как в  гоночном болиде. Десятицилиндровый мотор одаривает таким восхищением, до  которого R8 4,2 FSI немного не  дотягивал. V10 подхватывает уже с  холостого хода, а ведь до ограничителя еще более 7000  оборотов! При переключении подрулевыми лепестками тахометр, кажется, подбирался к  8000. «Мазерати» же с 6-ступенчатым автоматом при торможении двигателем не дает раскручивать мотор больше 5000 об/мин. Разгоняясь с  роботизированной 6-ступенчатой коробкой R8, получаешь такие же подзатыльники, как в  «ЛамборгиниМурсьелаго»,  – несладко приходится смотрится тяжеловесом: по  части маневренности и поперечных ускорений R8 задает слишком высокую планку. На ухабистой дороге «итальянец» старается щадить седоков, но в какой-то момент начинает капризничать и  забывает о  них. При дурном качестве асфальта курс порой приходится корректировать рулем. Это вина сверхшироких 20-дюймовых «Пирелли», благодаря которым «Гран Туризмо  S» охотно заходит в  повороты, но  становится нервозным в колеях с ростом скорости. А  уж ее-то машинам с  трезубцем всегда хватало. Впрочем, водителю с генами гонщика эта окажется не  совсем по  душе. Но  если выбирать автомобиль для туристической поездки, скажем, от Смоленска до Парижа, с  «Мазерати-Гран Туризмо  S» попадешь в  десятку... «Ауди-R8» возвращался домой неохотно  – явно не  набегался вволю. Кстати, почему его назвали R8? «Десятка», она и есть «десятка».200 За рулем 02/2010

www.zr.ru

Модели Каждый автомобиль Maserati сделан с повышенным вниманием к деталям, именно поэтому это настоящий шедевр итальянского дизайна. Полная противоположность обыденности

>

>

Maserati представляет ограниченную серию Levante Vulcano

Гала-ужин «GQ человек года»

Премьера нового Maserati Ghibli Ribelle

Онлайн магазин Maserati

Классика Maserati

Page 2
This website uses third-party profiling cookies to provide services in line with the preferences you reveal while browsing the Website. By continuing to browse this Website, you consent to the use of these cookies. If you want to object such processing, please read the instructions described in our Cookie Policy. I ACCEPT

Models Constructed with the utmost attention to detail, every Maserati is a true masterpiece of Italian design

>

>

Impeccable breeding is unmistakable

Geneva Motor Show 2019

Grand Prix de Monaco Historique

Polo Tour 2018

Maserati Store

Classic Cars

The sophisticated ZF eight-speed automatic transmission in the Maserati Ghibli puts a vast world of possibilities in the palm of your hand – and, if tempted, your fingertips. The advanced design of the ZF eight-speed automatic transmission ensures precise gear changes and optimum performance, putting the power of the Ghibli engines under your complete control. Thanks to auto-adaptive software, the transmission modifies its shift patterns according to driving style, for an even more rewarding, one-to-one driving experience. And when it comes to long, high-speed journeys, the last two gears, seventh and eighth, are specially calibrated to reduce fuel consumption and further increase comfort.

The transmission sends power to the rear wheels of all Ghibli versions via a standard mechanical Limited-Slip Differential. This ensures superb traction in even challenging situations.

The Q4 intelligent all-wheel drive system keeps the performance and comfort of your Maserati Ghibli at their engaging, inspirational best – even when the weather and road conditions are far from ideal. The Ghibli S Q4 is a perfect choice for drivers seeking the dynamic rewards of rear-wheel drive with the back-up of four-by-four traction whenever needed. Each version features the same compact and lightweight Q4 intelligent all-wheel drive system. This continually analyses six parameters: driving style, steering angle, yaw angle, speed, wheel slip and power output. Drive torque from the 430 hp V6 petrol engine is then distributed to suit the situation.

A sophisticated algorithm developed by Maserati also continuously monitors dynamic inputs such as wheel speed, steering and yaw angle and even wheel grip versus driving style. Processing all this data, the Q4 system then establishes a dedicated grip profile for each individual wheel. This ensures optimum dynamics for any given road condition, at any time.

The interior of the Ghibli is built around a driver interface that is intuitive, uncluttered and simple to use. The instrument cluster features large analogue gauges for the tachometer and speedometer, alongside a 7” TFT display. The 8.4” Maserati Touch Control Plus (MTC+) unit takes pride of place at the centre of the Ghibli dashboard. With very few buttons plus a highly responsive interface, it is designed to help the driver maintain focus on the road ahead and mastering it is intuitive and easy. In addition, MTC+ controls the front seat heating, as well as the ventilation, steering wheel heating and the operation of the rear sunblind, where fitted. The screen also displays the rear view, with guidelines, for the reversing camera. The state-of-the-art system features both Apple CarPlay® and Android Auto® mirroring functions. In addition, for iPhone® users, Apple’s Siri® system acts as a personal assistant, allowing them to carry out tasks using voice command. Through naturally spoken language, it is possible to make a call or access music, messages, reminders, emails, websites and much more.

The infotainment system is also completed by Aux-in, USB sockets and the SD card reader.

The GranLusso and GranSport are fitted with Full-LED Adaptive Matrix headlights that even further sharpen the striking Maserati look, significantly improve visibility and lower energy usage.

They also offer remarkably long bulb life. With 15 LEDs operating at full beam, these headlights offer a 200% greater field of vision than traditional halogen lights. Road illumination extends by 55 metres and bulb longevity is roughly twice as long. Its glare-free technology enables drivers to gain the full benefits of their headlights without affecting oncoming vehicles. This uses a digital camera behind the rear-view mirror to detect approaching vehicles. It then directs the light away from the other vehicles, leaving them untroubled by glare. The surrounding areas, meanwhile, remain safely and effectively lit with near-daylight quality illumination.

50:50 weight distribution Lightweight construction, intelligent systems and trusted principles are key to the inimitable pleasures of grand touring in the Maserati Ghibli. With the Ghibli range, this is demonstrated by a rigid and extremely secure steel cell using an array of steel and aluminium alloys. Together, the configuration maximises strength, minimises weight and retains the sports sedan’s perfect 50:50 weight distribution. Skyhook suspensions The Ghibli GranSport features the Skyhook suspension as standard, with shock absorbers delivering continuous damping variation. The system uses sensors that monitor the movement of each wheel and the car’s body to determine the road conditions and how the car is being driven. It then instantly adjusts the settings of each damper accordingly. Brakes

All versions of the Maserati Ghibli feature powerful Brembo brakes carefully matched to engine performance. The discs are dual-cast, combining the strength of cast iron with the lightness of aluminium to reduce unsprung mass and, therefore, increase handling prowess.

The exhilaration of the drive, the luxurious comforts and the dramatically tuned engine note are not the only onboard entertainment. You also have some exceptional audio system choices. The optional Harman Kardon Premium Sound system offers the most elevated levels of audio refinement, with every component uniquely tailored to perfectly match the Ghibli interior. To achieve this, Harman Kardon sound engineers worked very closely with the development team at Maserati. The core of the system is a state-of-the-art, 900-watt amplifier, delivering rich and detailed sound quality, whatever the source − be it radio, MP3 player, iPhone® or audio streaming device. No fewer than 12 independent channels are deployed, for superb balance within the car environment. A special high-performance subwoofer handles the low-end frequencies, while the mid-range drivers and tweeters ensure that every instrument and every artist can be appreciated in full. 10 high-powered speakers carefully distributed throughout the cabin guarantees sublime sound for all on board the Ghibli.

For those seeking the ultimate acoustics in their Maserati Ghibli, the answer is the optional Bowers & Wilkins Surround Sound system – the last word in sound perfection. Fifteen speakers, with mid-range drivers and rear woofers made from aramid fibre, have been strategically built into the car’s architecture, while a 1,280-watt amplifier ensures immersive sound for all on board. Advanced aluminium tweeters capture the faintest audio subtleties, while a rock-solid bass is delivered by Rohacell® - a stiff, highly resilient material often used in the construction of rockets and aircraft. The Bowers & Wilkins system is compatible with most disc formats and features a built-in USB connector for a smartphone, iPod or MP3 player. Alternatively, tracks can be streamed directly either via Bluetooth®, Apple CarPlay® or Android Auto®.

With a new two-lane gear lever featuring a dedicated Park button, the sophisticated eight-speed ZF automatic gearbox delivers improved comfort, faster gear shifting, better fuel consumption and increased refinement.

The new system negates the need for the Manual button, as the driver can now simply push the gear lever into the left channel to select this mode. The different settings, listed below, can be selected via the switches next to the gear lever:

  • Auto Normal: this default mode provides smooth gearshifts at low revs to maximise ride comfort and minimise fuel consumption.
  • Auto Sport: in this mode, gear changes are faster (under 100 ms) and occur at higher revs for a much sportier driving experience
  • Manual Sport: the driver is in full command of the transmission; the only automatic feature is downshifting if the revs drop too low
  • Auto Off-Road: this mode retains all the benefits of the Off-Road setting but adds the convenience of automatic shifting
  • I.C.E. (Increased Control & Efficiency): not just for use in icy or low-grip conditions, this mode ensures an even quieter, smoother ride plus lower fuel consumption
  • Corsa Mode: only available on Levante Trofeo, this immediately creates the most dynamic settings for the engine, gearbox, air suspensions, Skyhook, steering, exhaust system, traction control and stability control.

Beyond just offering distinctive style to the appearance of the Levante, the newly available Full-LED Adaptive Matrix headlights - availbale as option - deliver additional safety and convenience for the driver and other road users. With 15 LEDs operating at full beam, these headlights offer a 200% greater field of vision than traditional halogen lights. The advanced technology, which includes an Adaptive Driving Beam, can be activated and deactivated using the relevant virtual button in the infotainment system.

It cleverly turns corners before you do and instantly responds to other road users to avoid dazzling them. The reaction time is less than 2 seconds for a vehicle between 100 and 800 metres away, and less than 1.25 seconds for any vehicle or person within the 100-metre range.

This system is developed to deliver the hallmark Maserati rearwheel- drive experience, even when grip is poor. In normal conditions, the Q4 system sends all torque to the rear wheels, for perfectly balanced Maserati driving dynamics and optimal fuel consumption.

If traction is lost due to sudden acceleration or low grip on the rear axle, Q4 can alter the torque split from 100 per cent rear-wheel drive to 50-50 between the front and rear wheels. It all happens in an imperceptible 150 milliseconds – or less than the blink of an eye. Torque vectoring and a mechanical Limited-Slip Differential at the rear axle, unique for this class of vehicle, also provide essential support when it comes to dynamic driving stability.

Dynamic Suspension Layout Double wishbone suspension layouts are another Maserati tradition. With the Levante, the all-aluminium set-up at the front is designed to ensure precise handling coupled with accurate and communicative steering. At the rear, a five-arm multilink system provides the perfect blend of comfort and dynamic performance. Both front and rear suspensions, meanwhile, feature anti-roll bars to keep the driving experience relaxed and enjoyable at all times. Sport Skyhook System The Levante features the Sport Skyhook suspension, which continuously adapts shock absorber damping to suit the situation. The system monitors body and wheel movement, damper settings and suspension height. Depending on the selected driving mode, the damping rate is then adapted separately for each wheel. Brakes

All versions of the Maserati Levante feature powerful Brembo brakes carefully matched to engine performance. The discs are dual-cast, combining the strength of cast iron with the lightness of aluminium to reduce unsprung mass and, therefore, increase handling prowess.

The interior of the Levante is built around a driver interface that is intuitive, uncluttered and simple to use. The instrument cluster features large analogue gauges for the tachometer and speedometer, alongside a 7” TFT display. The 8.4” Maserati Touch Control Plus (MTC+) unit takes pride of place at the centre of the Levante dashboard. With very few buttons plus a highly responsive interface, it is designed to help the driver maintain focus on the road ahead and mastering it is intuitive and easy. In addition, MTC+ controls the front seat heating, as well as the ventilation, steering wheel heating and the operation of the rear sunblind, where fitted. The screen also displays the rear view, with guidelines, for the reversing camera. The state-of-the-art system features both Apple CarPlay® and Android Auto® mirroring functions. In addition, for iPhone® users, Apple’s Siri® system acts as a personal assistant, allowing them to carry out tasks using voice command. Through naturally spoken language, it is possible to make a call or access music, messages, reminders, emails, websites and much more. The infotainment system is also completed by Aux-in, USB sockets and the SD card reader.

Driving the high-riding Maserati Levante is an uplifting experience in many ways – not least when it comes to the on-board audio entertainment. The optional Harman Kardon Premium Sound system brings the most elevated levels of audio refinement to the Maserati Levante. At its core is a state-of-the-art, 12-channel 900-watt amplifier, delivering rich and detailed sound quality, whatever the source: be it radio, MP3 player, iPhone® or audio streaming device. The 14 high-powered speakers – four tweeters, four woofers, five mid-range speakers and a 20-litre bass box subwoofer – are carefully sited throughout the cabin, promising sublime sound for all on board.

For those seeking the ultimate acoustics in their Maserati Levante, the answer is the optional Bowers & Wilkins Surround Sound system – the last word in sound perfection. Seventeen speakers, with mid-range drivers and woofers made from aramid fibre and Rohacell®, have been strategically built into the SUV’s architecture, while a 1,280-watt amplifier ensures immersive sound for all on board. The system features QuantumLogic®™ Surround Sound Technology, which digitally remodels signal streams and reconstructs the original recording of a musical piece, creating a concert hall experience in the car. Along with this, the Clari-Fi™ music restoration function restores detail lost in digitally compressed music, and also removes distortions caused by the process. The Bowers & Wilkins system is compatible with most disc formats and features a built-in USB connector for a smartphone, iPod or MP3 player. Alternatively, tracks can be directly streamed via Bluetooth®.

The advanced design of the ZF eight-speed automatic transmission ensures precise gear changes and optimum performance, putting the power of the Quattroporte engines under your complete control. Thanks to autoadaptive software, the transmission modifies its shift patterns according to driving style, for an even more rewarding, one-to-one driving experience. And when it comes to long, high-speed journeys, the last two gears, seventh and eighth, are specially calibrated to reduce fuel consumption and further increase comfort. The transmission sends power to the rear wheels of all Quattroporte versions via a standard mechanical Limited- Slip Differential (LSD). This ensures superb traction even in challenging situations. For maximum driver involvement, there are five operating modes, selected using the buttons near the gear lever: Auto Normal, Auto Sport, Manual Normal, Manual Sport, and ICE (Increased Control & Efficiency) mode.

Upshifts are all automatic unless a manual mode is selected.

The Quattroporte S Q4, with its compact and lightweight intelligent allwheel drive system, is the perfect choice for drivers seeking the rewards of rear-wheel drive with the back-up of four-by-four traction. The Q4 intelligent all-wheel drive system continually analyses six parameters: driving style, steering angle, yaw angle, speed, wheel slip and power output. Drive torque from the 430 CV V6 petrol engine is then distributed to suit the situation. In normal conditions, the Q4 system sends all engine torque to the rear wheels, for perfectly balanced Maserati driving dynamics and optimal fuel consumption. If traction is lost due to sudden acceleration or very low grip at the rear axle, Q4 can alter the torque split from 100 per cent rear-wheel drive to 50-50 between the front and rear wheels. It all happens in an imperceptible 150 milliseconds – or less than the blink of an eye: the Q4 system then establishes a dedicated grip profile for each individual wheel.

This ensures optimum dynamics for any given road condition, at any time.

Suspensions: double wishbone and Skyhook Double wishbone suspension layouts are a race-bred tradition at Maserati. The Quattroporte also features Skyhook suspension, with shock absorbers delivering continuous damping variation. The system uses sensors that monitor the movement of each wheel and the car’s body to determine the road conditions and how the car is being driven. It then instantly adjusts the settings of each damper accordingly. Electric Power Steering The system adapts the steering weight according to speed, being lighter and easy to turn when manoeuvring in a tight spot, for instance. Conversely it has a weightier, more connected feel at high speeds. All Quattroporte versions feature EPS as standard. Brakes

All versions of the Maserati Quattroporte feature powerful Brembo brakes carefully matched to engine performance. The discs are dual-cast, combining the strength of cast iron with the lightness of aluminium to reduce unsprung mass and, therefore, increase handling prowess.

The interior of the Quattroporte is built around a driver interface that is intuitive, uncluttered and simple to use. The instrument cluster features large analogue gauges for the tachometer and speedometer, alongside a 7” TFT display. The 8.4” Maserati Touch Control Plus (MTC+) unit takes pride of place at the centre of the Quattroporte dashboard. With very few buttons plus a highly responsive interface, it is designed to help the driver maintain focus on the road ahead and mastering it is intuitive and easy. In addition, MTC+ controls the front seat heating, as well as the ventilation, steering wheel heating and the operation of the rear sunblind, where fitted. The screen also displays the rear view, with guidelines, for the reversing camera. The state-of-the-art system features both Apple CarPlay® and Android Auto® mirroring functions. In addition, for iPhone® users, Apple’s Siri® system acts as a personal assistant, allowing them to carry out tasks using voice command. Through naturally spoken language, it is possible to make a call or access music, messages, reminders, emails, websites and much more.

The infotainment system is also completed by Aux-in, USB sockets and the SD card reader.

The Harman Kardon Premium Sound system, fitted as standard, offers elevated levels of audio refinement, with every component uniquely tailored to perfectly match the Quattroporte interior. To achieve this, Harman Kardon sound engineers worked very closely with the development team at Maserati. The core of the system is a state-of-the-art, 900-watt amplifier, delivering rich and detailed sound quality, whatever the source, be it radio, MP3 player, iPhone® or audio streaming device. No fewer than 12 independent channels are deployed, for superb balance within the car environment. A special high-performance subwoofer handles the low-end frequencies with ease, while the mid-range drivers and tweeters ensure that every instrument and every artist can be appreciated to the full. And with the 10 highpowered speakers carefully distributed throughout the cabin, this system guarantees sublime sound for all on board the Quattroporte.

Driving a Maserati is an emotional experience, with every piece of technology and every trim detail designed to connect on a human level. The same can be said of the Bowers & Wilkins Surround Sound system. This optional audio package is the product of 50 years of Bowers & Wilkins’ countless hours of testing and even extensive research in the field of psychoacoustics – the science of how people react emotionally to sound. 15 speakers, with mid-range drivers and rear-woofers made from aramid fibre, have been strategically built into the car’s architecture, while a 1,280-watt amplifier ensures immersive sound for all on board. Advanced aluminium tweeters capture the faintest audio subtleties, while a rock-solid bass is guaranteed by Rohacell® in the system’s bass drivers – Rohacell® being a stiff, highly resilient material often used in the construction of rockets and aircraft. The system features QuantumLogic™® Surround Sound Technology, which digitally remodels signal streams and reconstructs the original recording of a musical piece, creating a concert hall experience in the car. Along with this, the Clari-Fi™ function automatically restores detail lost in digitally compressed music, and removes distortions caused by the process in real time. The Bowers & Wilkins system is compatible with most disc formats and features a built-in USB connector for a smartphone, iPod or MP3 player. Alternatively, tracks can be streamed directly either via Bluetooth®, Apple CarPlay® or Android Auto®.

The Quattroporte is fitted with Full-LED Adaptive headlights that even further sharpen the striking Maserati look, significantly improve visibility and lower energy usage. They also offer remarkably long bulb life. With 15 LEDs operating at full beam, these headlights offer a 200% greater field of vision than traditional halogen lights. Road illumination extends by 55 metres and bulb longevity is roughly twice as long. What’s more, glare-free technology enables drivers to gain the full benefits of their headlights without affecting oncoming vehicles. This uses a digital camera behind the rear-view mirror to detect approaching vehicles.

The headlights also feature the Adaptive Driving Beam. This automatically adjusts the width and depth of the headlight beams, giving maximum lighting effectiveness and optimal safety. This is made possible by a camera mounted in the rear-view mirror and sensors that monitor several different parameters, including the steering wheel position, the car’s speed and the way it is being driven.

The Maserati Quattroporte is equipped to meet every need when it comes to comfort and convenience – as befits a large, luxurious performance sedan. Climate Control with Air Quality Sensor The standard automatic dual-zone climate control adjusts ventilation intensity according to outdoor temperature to make sure nothing compromises your comfort, whatever the weather. As an option, the Quattroporte can be equipped with a four-zone climate control system, with two more controls in the rear part of the central tunnel allowing passengers to select their own personal settings and individual airflow distribution. Keyless go / Keyless Entry The standard Keyless Entry function enables you to open the doors or boot via the handles, without touching the key fob. But the best is still to come; marvel as the engine roars into life the moment you press the ignition button. Power Tailgate with Kick Sensor The power tailgate can be opened and closed automatically by simply pressing a button on the tailgate itself or the interior dome light panel. There is also a kick sensor, which is particularly handy when your hands are full. Glasswork

The Quattroporte offers, as standard, the electrochromic door mirrors, which darken progressively as the light intensity from behind increases, as well as a power rear sunblind. It also has high thermal and noise insulation glass in the front and rear windows. Dark-tinted privacy glass at the rear is available as an option.

A true GranTurismo needs a grand-scale engine – with continentcrossing capabilities and a ruthless streak, as and when you need it. Which is where the Ferrari-built 4.7-litre V8 comes in. This compact and lightweight powerplant is fitted to all GranTurismo models, develops 460hp, 520Nm of torque and revs to an impressive 7,500rpm. It also makes extensive use of motor sport-derived technology for race-grade resistance to high dynamic loads while maintaining exceptional refinement. The engine can power the GranTurismo Sport and MC from zero to 100km/h (62mph) in 4.8 seconds and 4.7 seconds on to a maximum speed of 299km/h (186mph) and 301 km/h (187mph).

All this power finds its way to the road via a ZF six-speed MC Auto Shift gearbox. This operates in Auto-Normal, Auto-Sport, Manual-Normal, Manual-Sport and ICE modes. These offer a wide range of driving styles. Not only does this smooth out the transition, the pops and burbles are also a joy to the ears of any motor sport aficionado.

Near-perfect front-to-rear weight distribution – with a marginal rearward bias – has always been a Maserati hallmark. This is achieved with the GranTurismo models, in customary style, by locating the V8 just behind the front axle. Out on the open road – or on the race track – this delivers a world of benefits. They include naturally balanced handling, optimum grip, great steering feedback and precise directional stability. A double wishbone suspension set-up, hydraulic steering – rather than a less engaging electro-mechanical system – Brembo brakes and a sophisticated mechanical limited slip differential also contribute in these vital areas.

The GranTurismo Sport offers Sport Skyhook damping, which constantly adapts its settings to suit the road conditions (optional for GranTurismo MC). Normal is a day-to-day configuration that still, nonetheless, maintains the essential dynamic involvement you would expect of a Maserati. Sport, meanwhile, provides a far more direct and firmly set up driving experience.

Driving, or being driven in, a Maserati is a uniquely rousing experience. So it’s only fitting that the vehicle has an audio system always perfectly in tune with the mood – whether you’re driving hard or soaking up the miles on the trip of a lifetime. This comes in the shape of new premium audio systems from worldclass audio innovator Harman Kardon – tailor-made for the interiors of the GranTurismo. The system features AuraVox  sound tuning and Harman Kardon sound processing technologies. These are exceptionally advanced packages that deliver distortion-free and detail-rich listening enjoyment in all four seats. As for the styling, advanced technology allows the powerful speakers to be exceptionally compact so they integrate seamlessly with each interior. There is also, of course, the inimitably elegant yet hi-tech look of the Harman Kardon brand to enjoy .

An all-new Infotainment system for all GranTurismo models includes a high-resolution 8.4’’ Maserati Touch Control Plus unit (MTC+) that allows simple and intuitive control of features such as audio, navigation and comfort functions. There is also a user-friendly rotary controller in the central console and the system is compatible with Apple CarPlay and Android Auto smartphone mirroring functions. MTC+ can be operated in three ways: via the touch-screen, the rotary controller or Siri voice command. The system’s menus have options to configure the car’s main settings and menus are readily accessible through the icons displayed at the bottom of the touch-screen. Other highlights include a handy mobile phone storage compartment containing an SD card reader, a USB socket and an aux-in port.

This allows the user to play music, watch films or even view images. Bluetooth connectivity, meanwhile, is standard.

As for accessing the rear seats, the Easy Entry system makes life particularly easy. Both front seats slide forward and back electrically, giving plenty of room whether passengers are getting into or out of the car. Two individually profiled rear seats, along with class-leading head and legroom, a central pull-down armrest, two cupholders, courtesy lights and a pair of climate control vents also ensure excellent comfort.

A true GranCabrio needs a grand-scale engine – with continentcrossing capabilities and a ruthless streak, as and when you need it. Which is where the Ferrari-built 4.7-litre V8 comes in. This compact and lightweight powerplant is fitted to all GranCabrio models, develops 460hp, 520Nm of torque and revs to an impressive 7,500rpm. It also makes extensive use of motor sport-derived technology for race-grade resistance to high dynamic loads while maintaining exceptional refinement. The GranCabrio Sport and GranCabrio MC reach 100km/h (62mph) from a standing start in 5.0 and 4.9 seconds respectively. Top speeds are 288km/h (179mph) and 291km/h (181mph).

All this power finds its way to the road via a ZF six-speed MC Auto Shift gearbox. This operates in Auto-Normal, Auto-Sport, Manual-Normal, Manual-Sport and ICE modes. These offer a wide range of driving styles. Not only does this smooth out the transition, the pops and burbles are also a joy to the ears of any motor sport aficionado.

Near-perfect front-to-rear weight distribution – with a marginal rearward bias – has always been a Maserati hallmark. This is achieved with the GranCabrio models, in customary style, by locating the V8 just behind the front axle. Out on the open road – or on the race track – this delivers a world of benefits. They include naturally balanced handling, optimum grip, great steering feedback and precise directional stability. A double wishbone suspension set-up, hydraulic steering – rather than a less engaging electro-mechanical system – Brembo brakes and a sophisticated mechanical limited slip differential also contribute in these vital areas.

The GranCabrio Sport offers Sport Skyhook damping, which constantly adapts its settings to suit the road conditions (optional for GranCabrio MC). Normal is a day-to-day configuration that still, nonetheless, maintains the essential dynamic involvement you would expect of a Maserati. Sport, meanwhile, provides a far more direct and firmly set up driving experience.

Driving, or being driven in, a Maserati is a uniquely rousing experience. So it’s only fitting that the vehicle has an audio system always perfectly in tune with the mood – whether you’re driving hard or soaking up the miles on the trip of a lifetime. This comes in the shape of new premium audio systems from worldclass audio innovator Harman Kardon – tailor-made for the interiors of the GranCabrio. The GranCabrio system features 11 high-quality speakers, while there are 10 on the Coupé powered by a Class-D 12-channel 900-watt amplifier. It features AuraVoc  sound tuning and Harman Kardon sound processing technologies: these are exceptionally advanced packages that deliver distortion-free and detail-rich listening enjoyment in all four seats.

An all-new Infotainment system for all GranCabrio models includes a high-resolution 8.4’’ Maserati Touch Control Plus unit (MTC+) that allows simple and intuitive control of features such as audio, navigation and comfort functions. There is also a user-friendly rotary controller in the central console and the system is compatible with Apple CarPlay and Android Auto smartphone mirroring functions. MTC+ can be operated in three ways: via the touch-screen, the rotary controller or Siri voice command. The system’s menus have options to configure the car’s main settings and menus are readily accessible through the icons displayed at the bottom of the touch-screen. Other highlights include a handy mobile phone storage compartment containing an SD card reader, a USB socket and an aux-in port.

This allows the user to play music, watch films or even view images. Bluetooth connectivity, meanwhile, is standard.

As for accessing the rear seats, the Easy Entry system makes life particularly easy. Both front seats slide forward and back electrically, giving plenty of room whether passengers are getting into or out of the car. Two individually profiled rear seats, along with class-leading head and legroom, a central pull-down armrest, two cupholders, courtesy lights and a pair of climate control vents also ensure excellent comfort.

Build & Price

www.maserati.com

Company

На этом веб-сайте используются сторонние профилирующие файлы cookie, необходимые для доступа к сервисам, вместе с предпочтениями, раскрываемыми пользователем при просмотре страниц веб-сайта. Продолжая просмотр страниц этого международного веб-сайта, вы подтверждаете своё согласие на использование файлов cookie. Если вы возражает против обработки ваших данных, ознакомьтесь с инструкциями, описанными в нашем документе Политика в отношении файлов «cookie». Разрешить все файлы «куки»

Итальянская история.Мировая икона

Officine Alfieri Maserati была основана 1 декабря 1914 года в итальянском городе Болонья. С тех самых пор Maserati прочно вошли в историю развития и культуру спортивных и гоночных автомобилей. В более, чем вековой летописи Maserati есть записи не только о славных победах на гоночных трассах и обычных дорогах, но и о временах трудностей, преодолевая которые, компания закаляла свой характер и обретала уникальную индивидуальность.

История Maserati состоит не из одних лишь спортивных побед и новых моделей. Все эти годы компания развивалась технически. Переезд из Болоньи в Модену на улицу Виале Чиро Менотти в 1940 году стал одним из важнейших шагов на историческом пути Maserati.

Но и по сей день истоком всемирной славы дома Maserati считается историческая штаб-квартира компании.

Maserati – международный бренд, представленный более, чем на 70 рынках. В отличие от других компаний-производителей, нам удалось совместить в автомобилях как богатое наследие, так и последние инновационные технологии, прошлое и будущее, преемственность и проницательность. И несмотря на то, что верность традициям и уважение к итальянскому происхождению являются неотъемлемой составляющей бренда, мы всецело сосредоточены на технологиях будущего.

На сегодняшний день гордостью Maserati являются те ценности, которые определяют сам бренд. В данном разделе вы сможете окунуться в историю развития Maserati, познакомиться с людьми, автомобилями и достижениями, которые принесли компании всемирную славу. 

Трезубец - символ легенды. Логотип, используемый на автомобилях Maserati, оставался неизменным на протяжении всего эволюционного развития как самого бренда, так и его стиля, технологий и качества, сопровождая его всем пути к успеху и победам.

Этот невероятно важный для Maserati символ возвышается над площадью Маджоре в Болонье с 16 века. Вдохновением к созданию логотипа бренда стал легендарный Фонтан Нептуна в центре города, символизирующий в равной степени как саму Болонью, так и автомобильный бренд.

В 1920 году Maserati был необходим символ, который выделил бы молодую компанию среди конкурентов, и было принято решение, что Марио Мазерати, единственный из братьев, одержимый скорее искусством, нежели конструированием моторов, должен заняться созданием логотипа компании. Вдохновением для Марио стала статуя Нептуна на Площади Маджоре, а трезубец стал олицетворением энергии и силы. Красный и синий цвета логотипа также перекликаются с цветовой гаммой городского флага Болоньи, где в то время располагался завод Maserati.

Неразрывно связанный с домом Maserati, трезубец подчеркивает эксклюзивный статус автомобилей, настоящих произведений искусства, элегантных, роскошных и одновременно сохранивших спортивный дух. 

С незапамятных времен Трезубец символизирует храбрость и отвагу. И пусть история происхождения самого знака давно забыта, его сила и мощь остались неизменны.

Неотъемлемым элементом экстрерьера каждого автомобиля Maserati является отличительная решетка радиатора, несущая крайне важный смысл. С середины тридцатых годов, этот элемент становится еще более примечательным. На Maserati 6CM впервые была установлена хромированная решетка скругленной, необычайно изогнутой формы. Похожие в дальнейшем устанавливались на Maserati 8CTF и 4CLT, которые навсегда вошли в гоночную историю бренда.

На Maserati Tipo 26 также присутствовали хромированные элементы решетки, придавая престижность облику автомобиля и подчеркивая его спортивную элегантность. С течением времени, этот элемент претерпел множество изменений: например, на Maserati 8CM была устанавливалась уже черная решетка с хромированной кромкой, которая резко отличала деталь от общей цветовой граммы кузова, создавая глубину и делая автомобиль еще более оригинальным и необычным.

Вместе с эволюцией формы решеток радиаторов в гоночных автомобилях, немало внимания бренд уделял их стилизации в дорожных моделях. Одним из ярких представителей является Maserati A6 поздних сороковых годов со своим выдающимся радиатором, особенно подчеркивающим примечательную переднюю часть автомобиля. В некоторых версиях, таких как A6G/2000, на решетку устанавливался хромированный логотип с Трезубцем, расположенный по центру.

С течением времени, автомобили становились все мощнее, моторам требовались новые, усовершенствованные охладительные системы. В 60-х и 70-х годах, когда конструкции автомобилей стали более обтекаемыми, решетки радиаторов начали сильно отличаться друг от друга в зависимости от той или иной модели. На модель Ghibli устанавливалась хромированная, украшенная Трезубцем посередине решетка, а у Indi ее практически и не было как таковой, так как двигатель охлаждался за счет воздухозаборников, установленных под капотом автомобиля. 

Дизайн этой детали продолжал изменяться в 1980х годах, и здесь достойным примером послужит Maserati Biturbo с его резкими контурами и простой, но эффектной решеткой.

Эта традиция продолжает жить в новых моделях Maserati GranTurismo с хромированным Трезубцем, гордо красующимся на черном фоне, так же, как и в новых Maserati Ghibli и Maserati Quattroporte, с экстрессивными решетками, подчеркивающими их элегантность и спортивное происхождение. 

Развивая собственный стиль, Maserati, утонченные, но с явным спортивным характером и отличительными линиями кузова, устанавливали новые тренды в автомобильной моде.  От округлых силуэтов и деталей в ранние годы, автомобили марки становились все более вытянутыми и обтекаемыми.  

В шестидесятых дизайнеры марки шагнули дальше, превратив автомобили Maserati в эталон чистых и плавных линий, образец уникального стиля, узнаваемый по всему миру. Семидесятым годам присущи более угловатые формы, так как разивитие технологий предполагало определенные аэродинамические характеристики, ровные линии и остроугольные детали, развившиеся в прямоугольные формы восьмидесятых и девяностых, которые, в свою очередь, стали прародителями элегантных очертаний текущего времени, более округлых, но все столь же обтекаемых и привлекательных. 

Дом Maserati за свою историю работал с несколькими выдающимися инженерами и дизайнерами, такими как Джуджаро, Загато, Рамакиотти и Пининфарина. Совместно с Пининфарина Maserati создали самые узнаваемые концепты автомобилей, в том числе 75ый Birdcage, признанный одним из самых известных моделей Maserati в современной истории. 

Вслед за Quattroporte Пининфарина создали прототип нового купе, который впоследствии оказал мощное влияние на историю марки Maserati и автомобильную индустрию в целом. В 2007 году победителем МотоШоу в Женеве в 2007 стал невероятно привлекальный GratTurismo.

В 2014, отдавая дань уважения своему спортивному прошлому, Maserati представили спортивный концерт-кар Alfieri. Этот безупречный гоночный автомобиль и шедевр автомобильного дизайна -  не только вежливый полклон в адрес своих предшественников, но настоящее произведение искусства. 

Продолжая значительно инвестировать в материально-техническую базу и производственное оснащение, компания перезапустила свой четырехдверный спортивный седан, в новом свете представив линейку Ghibli совершенно иной и крайне требовательной публике. С головокружительной скоростью набрав популярность, Ghibli позволил Maserati достинуть небывалых высот в продажах, победоносно отметив столетие комании. 

С ростом продаж, Maserati продолжили расширять линейку автомобилей, запустив свой первый в истории SUV, получивший название Levante. Теперь, с Quattroporte, Ghibli, GranTurismo и GranCabrio, модельный ряд Maserati отвечает всем потребностям международного рынка роскошных автомобилей. 

Самый великий путь – это тот, что еще предстоит пройти. Убедитесь в этом сами, познакомившись с первой женщиной-пилотом Формулы-1 за рулем гоночного Maserati.

www.maserati.com

Maserati GranTurismo Sport

Год выпуска 2017
Тип кузова Купе
Длина, мм 4910
Ширина, мм 1915
Высота, мм 1353
Количество дверей 2
Количество мест 4
Объем багажника, л 260
Страна сборки Италия
Максимальная скорость, км/ч299
Время разгона до 100 км/ч, сек 4.8
Двигатель Бензиновый
Рабочий объем, см34691
Мощность, л.с. / оборотах460/7000
Момент, н·м / оборотах520/4750
Расход комби, л на 100 км 14.3
Тип коробки передач Роботизированная, 6 передач
Привод Задний
Показать все характеристики

К сожалению, у этой модели нет одноклассников...

Maserati GranTurismo Sport, 2016 г

Часть прошедшего года я ездил на двух машинах BMW 335i E93, которую продал знакомому. За время пока ездил на обеих машинах был шанс сравнить ощущения и оценить разницу. Основное, что мне понравилось в Maserati GranTurismo Sport — плавность хода и работа с педалями, еще больше стал говорить всем, что BMW провоцирует на агрессивную езду, педали в BMW очень чувствительны, как газ, так и тормоз, Maserati даёт возможность ехать плавно, на ней даже хочется ехать не спеша. На трассе машина более уверенна, длинная база даёт больший комфорт, даже при более жесткой по сравнению с BMW подвеске. Машина держит дорогу, как паровоз. Подобное ощущение было на мотоциклах, когда я попробовал проехать на ZZR1100 после своего VFR800. На трассе тебе надо просто выбрать скорость, с которой ты хочешь ехать, в остальном разницы от ощущений, едешь ты 100 или 200 нет. Maserati GranTurismo Sport достаточно аскетична внутри, но все элементы салона радуют глаз. Когда едешь, чувствуешь, что нет многих мелких электронных «наворотов», которые есть в BMW, но в то же время нет ничего лишнего. Bluetooth, конечно, не хватает. Минусы по сравнению с BMW. Неудобное управление круиз-контролем, не считая кнопки restore (восстановление скорости) находящейся на торце ручки управления поворотами. В общем, пользоваться дополнительными кнопками управления не слишком удобно, хотя их и не очень много. Эргономика страдает. Исключение, кнопки управления с обратной стороны руля. При выключенном зажигании медиасистема не управляется с руля. Навигация более чем странная. Маленький багажник. Низковата, особенно притом, что в ней нет переднего парктроника, приходится перестраховываться при парковке у бордюров. Плохой звук аудиосистемы. Плюсы. Дизайн и стиль. Звук двигателя и выхлопа. Отсечки при быстром наборе скорости, их просто хочется слушать еще и еще. Используемые в отделке материалы, подрулевыми переключателями передач я пользуюсь редко, но с обратной стороны на них нежнейшая кожа, до которой просто хочется иногда дотрагиваться. Плавность хода и удобство езды, которое я и ожидал от GranTurismo. Расход по трассе и объём бака.

   Достоинства: в отзыве.

   Недостатки: в отзыве.

  Сергей, Брест

Обои Maserati GranTurismo Sport

Maserati GranTurismo Sport / Мазерати ГранТуризмо Спорт

Показанный публике Женевского шоу в 2012 году, GranTurismo Sport получил новые фары, спортивный руль и сиденья с выраженной поддержкой тела. Это роскошное итальянское спорткупе сочетает наполненный изящностью эксклюзивный стиль с бескомпромиссными характеристиками, превращающими его в комфортабельный гоночный болид. Внешний дизайн Maserati GranTurismo Sport источает непередаваемую энергетику динамичности. Каждый элемент, начиная из овальной радиаторной решетки с величественным трезубцем, заканчивая изящными треугольниками задних габаритных огней и диффузора в нижней части бампера, демонстрирует силу и грациозность. Этот потрясающий дизайн является результатом тщательных испытаний в аэродинамичной трубе, что стало ключевой основой развития этого автомобиля. Основанная на LED-технологиях, светотехника Maserati GranTurismo Sport отличается не только безупречным видом, а и высококлассными качествами и низким потреблением энергии.

Интерьер GranTurismo Sport располагает мастерски организованным пространством с изысканными материалами и роскошью, характерной Maserati. Великолепный дизайн способен пробудить сильные эмоции у водителя и пассажиров, а восхитительная детализация каждого элемента внутри автомобиля создает ощущение эталонного качества. В качестве покрытия спортивных сидений используется кожа ручной выделки Poltrona Frau. V-образная центральная консоль, а также рукоятка КПП приукрашены элегантными карбоновыми вставками. С помощью эргономичных кнопок на руле можно управлять всеми мультимедийными функциями, отображающимися на большом экране Maserati Multimedia System 7. Под капотом Maserati GranTurismo Sport бъется 8-цилиндровое сердце, обладающее характеристиками, типичными для гоночных автомобилей. Глубокий басовитый рык, глухо доносящийся из недр автомобиля, способен взбудоражить своей грозностью, провоцируя водителя на агрессивную езду.

avto-russia.ru


Смотрите также